|
Zgromadzenie Sióstr Najświętszej Rodziny z Nazaretu w Kaliszu |
|
Witamy serdecznie na naszej witrynie |
|
|
|
Typy zajęć prowadzonych w świetlicy:
specjalistyczne (socjoterapia, zajęcia logopedyczne),
wychowawcze (ABC dobrego wychowania, wychowanie moralno - religijne, wychowanie społeczne i patriotyczne, zasady higieny),
praktyczne (np. gastronomiczne, porządkowe),
dydaktyczne (indywidualna i grupowa pomoc w nauce),
artystyczne (np. przygotowanie inscenizacji),
sportowe,
zajęcia w grupach zainteresowań, np. kółko taneczne.
Ogólne zasady funkcjonowania świetlicy
1. Pobyt w świetlicy jest dobrowolny i bezpłatny. Jesteśmy tutaj, bo chcemy.
2. Na początku każdego roku szkolnego zainteresowani rodzice zobowiązani są do wypełnienia karty personalnej dziecka. O przyjęciu do świetlicy decyduje kierownik placówki.
3. Podanie o przyjęcie do świetlicy dołącza się do dokumentów placówki. Jest ono ważne przez jeden rok.
4. Rodzice i nowo przyjęty(-a) wychowanek(-ka) zapoznają się z regulaminem świetlicy i pisemnie zobowiązują się do przestrzegania go.
5. Wychowanek(-ka), który(-a) nie spełnia wymagań określonych statutem i regulaminem, może być usunięty(-a) z świetlicy.
6. Kierownik opracowuje plan pracy placówki, czuwa nad jego realizacją, przyjmuje wychowanków i wolontariuszy, przydziela obowiązki, czuwa nad sprawami materialno-bytowymi.
7. Modlitwa jest podstawą duchowego wzrostu. Dlatego też aktywnie włączamy się w przygotowanie i uczestniczymy w życiu religijnym świetlicy. Nie zapominamy o niedzielnej Eucharystii oraz Mszach św. z okazji różnych świąt i uroczystości
8. Na terenie świetlicy obowiązuje obuwie zmienne.
9. Pamiętamy zawsze o kulturalnym zachowaniu się, zgodnym z przyjętym chrześcijańskim systemem wartości.
10. Używamy słów grzecznościowych: PROSZĘ, DZIĘKUJĘ i PRZEPRASZAM.
11. Posiłki rozpoczynamy wspólną modlitwą.
12. Każdy zostawia na stole po sobie porządek (odnosi naczynia do zmywalni). Za obsługę i zmywanie odpowiadają wyznaczeni dyżurni.
13. Wspólnie troszczymy się o estetyczny wygląd świetlicy:
13.1. wywiązujemy się z dyżurów,
13.2. dbamy o rzeczy i sprzęty - ewentualne zniszczenia zgłaszamy wychowawcy, uczestniczymy w naprawie (w miarę możliwości),
14. Nie bijemy innych i nie przezywamy, do koleżanek i kolegów mówimy po imieniu.
15. Nie toleruje się kłamstwa, nieuczciwości oraz wszelkiego postępowania szkodzącego opinii drugiego człowieka.
16. Niedozwolone jest palenie papierosów i picie alkoholu oraz używanie innych środków odurzających.
17. Ponosimy odpowiedzialność za własne postępowanie.
| | |
| |
Hasło miesiąca
"BÓG JEST MIŁOŚCIĄ"
Licznik odwiedzin
67
Dziś jest wtorek - 14.03.2006r.
|
|